Статут

«ЗАТВЕРДЖЕНО»
Рішенням Монастирищенської міської ради
від 11 листопада 2020 року № 49-2
 
 
 

 СТАТУТ

Монастирищенської дитячо-юнацької спортивної школи Монастирищенської міської ради Черкаської області

(нова редакція)

 

Монастирище 2021

1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 
1.1.      Монастирищенська дитячо-юнацька спортивна школа Монастирищенської міської ради Черкаської області – це заклад позашкільної освіти спортивного профілю – заклад фізичної культури і спорту, який забезпечує розвиток здібностей вихованців в обраному виді спорту, визнаному в Україні, створює необхідні умови для гармонійного виховання, фізичного розвитку, повноцінного оздоровлення, змістовного відпочинку і дозвілля дітей та молоді, самореалізації, набуття навичок здорового способу життя, підготовки спортсменів для резервного спорту.
1.2.      Юридична адреса Монастирищенської дитячо-юнацької спортивної школи Монастирищенської міської ради Черкаської області:
          19100, Україна, Черкаська область, м. Монастирище, вул.Богдана Хмельницького18; тел. (04746) 22772.
            Скорочена назва: Монастирищенська ДЮСШ.
  • Монастирищенська дитячо-юнацька спортивна школа Монастирищенської міської ради Черкаської області (далі-ДЮСШ) є юридичною особою, має печатку, кутовий штамп, вивіску, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства, самостійний баланс, ідентифікаційний код.
  • Засновником школи є Монастирищенська міської рада Черкаської області (далі – засновник).
  • Школа у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, Кабінету Міністрів України, нормативно-розпорядчими документами центральних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.
  • Школа самостійно приймає рішення і здійснює діяльність у межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.
  • У школі визначена українська мова навчання.
  • 2.ОГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ ДЮСШ

 
2.1.      Головною метою ДЮСШ є забезпечення реалізації права громадян на здобуття позашкільної освіти.
2.2.      Головними завданнями ДЮСШ є:
виховання громадянина України;
вільний розвиток особистості та формування її соціально-громадського досвіду;
виховання у вихованців поваги до Конституції України, прав і свобод людини та громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії;
виховання у вихованців патріотизму, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей Українського народу, а також інших націй і народів;
виховання у вихованців шанобливого ставлення до родини та людей похилого віку;
створення умов для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку вихованців, учнів і слухачів;
здобуття учнями, вихованцями, слухачами первинних професійних навичок і вмінь, необхідних для їхньої соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності;
формування у вихованців свідомого й відповідального ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих, навичок безпечної поведінки;
задоволення освітньо-культурних потреб вихованців, учнів і слухачів, які не забезпечуються іншими складовими структури освіти;
задоволення потреб вихованців у самовизначенні і самореалізації;
пошук, розвиток та підтримка здібних, обдарованих і талановитих вихованців;
вдосконалення фізичного розвитку вихованців підготовка спортивного резерву для збірних команд України з різних видів спорту;
організація дозвілля вихованців пошук його нових форм; профілактика бездоглядності, правопорушень;
виховання в учасників освітнього процесу свідомого ставлення до власної безпеки та безпеки оточуючих;
формування здорового способу життя вихованців;
здійснення інформаційно-методичної та організаційно-масової роботи.
2.3.      ДЮСШ несе відповідальність перед особою, засновником, суспільством і державою за:
  • безпечні умови освітньої діяльності;
  • дотримання державних стандартів освіти;
  • дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;
  • дотримання фінансової дисципліни.
2.4.      ДЮСШ у штатному розписі повинна мати не менше ніж чотири посади тренера-викладача, а також власну або орендовану матеріально- технічну базу, науково-методичне і медичне забезпечення, необхідні кошти, зокрема фонд оплати праці. У ДЮСШ повинні діяти відділення не менш як з двох видів спорту.
2.5.      Відділення з певного виду спорту ДЮСШ включає: групи початкової підготовки, в яких здійснюється відбір обдарованих вихованців для подальшої спеціалізації в обраному виді спорту, забезпечується підвищення у них інтересу до регулярної рухової активності, розвиток здібностей, формування морально-етичної і вольової поведінки, опанування вихованцями основ техніки і тактики обраного виду спорту; групи базової підготовки, в яких здійснюється підготовка вихованців до тренувальних та змагальних навантажень, необхідних для досягнення високих спортивних результатів, забезпечується підвищення рівня фізичної підготовки та поліпшення спортивних результатів вихованців; групи спеціалізованої підготовки, до яких залучається оптимальна кількість перспективних вихованців з метою спеціалізованої спортивної підготовки для досягнення ними високих спортивних результатів.
2.6.      ДЮСШ у порядку, встановленому Мінмолодьспортом, надається: вища категорія – Мінмолодьспортом за поданням уповноваженого органу з фізичної культури та спорту Черкаської облдержадміністрації; перша категорія – уповноваженим органом з фізичної культури та спорту Черкаської облдержадміністрації за поданням уповноваженого органу з фізичної культури та спорту райдержадміністрації; друга категорія – уповноваженим органом з питань фізичної культури та спорту райдержадміністрації за поданням засновника. Категорія надається ДЮСШ на підставі заяви засновника та з урахуванням вимог, визначених у додатку до Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05 листопада 2008 року № 993 “Про затвердження Положення про дитячо- юнацьку спортивну школу”, строком на чотири роки. Після закінчення строку категорія підтверджується або змінюється. Якщо ДЮСШ не одержала вищу, першу або другу категорію, вважається такою, що не має категорії.
2.7.      ДЮСШ проводить навчально-виховну, інформаційно-методичну, організаційно-масову, навчально-тренувальну та спортивну роботу.
2.8.      ДЮСШ працює за річним планом роботи, погодженим із засновником та затвердженим керівником закладу.
2.9.      Навчально-тренувальна та спортивна робота у ДЮСШ проводиться за типовими навчальними планами і програмами з видів спорту, що затверджуються центральними органами виконавчої влади.
2.10.    Основними формами навчально-тренувальної роботи є групові навчально-тренувальні заняття, тренування за індивідуальними планами, виховні заходи, навчально-тренувальні збори, практика суддівства спортивних змагань. Основною формою спортивної роботи є участь вихованців у спортивних змаганнях різного рівня.
2.11.    Навчальний рік у спортивній школі починається з 1 вересня і триває 52 тижні.
2.12.    Структура навчального року, тривалість навчального тижня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу встановлюються закладом позашкільної освіти у межах часу, передбаченого освітньою програмою.
Тривалість занять у ДЮСШ визначається освітньою програмою, навчальними планами і програмами з урахуванням психофізіологічного розвитку та допустимого навантаження для різних вікових категорій і становить для вихованців:
віком від 6 до 7 років – 35 хвилин;
інших – 45 хвилин.
2.13.    Середня наповнюваність груп та інших організаційних форм у ДЮСШ становить, як правило, 10-15 вихованців.
Наповнюваність груп встановлюється директором закладу ДЮСШ залежно від профілю та можливостей організації освітнього процесу.
2.14.    Режим щоденної роботи ДЮСШ визначається розкладом занять, що затверджується на навчальний рік директором спортивної школи, правилами внутрішнього трудового розпорядку та колективним договором. У період канікул у ДЮСШ працює за окремим (своїм) планом.
2.15.    Списки вихованців груп відділень з видів спорту затверджуються директором ДЮСШ до 01 вересня, а для груп початкової підготовки – до 01 жовтня поточного року. Протягом навчального року у списки вихованців ДЮСШ, у разі потреби, можуть вноситися в установленому порядку зміни.
2.16.    Прийом до ДЮСШ здійснюється протягом року. До ДЮСШ приймаються всі особи, що бажають займатися фізичною культурою і спортом, які виконали нормативи з фізичної підготовленості, встановлені навчальними програмами з видів спорту, та не мають медичних протипоказань. Зарахування до спортивної школи здійснюється на підставі заяви батьків або осіб, що їх замінюють, та/або дитини, яка досягла 16-річного віку, медичної довідки про стан здоров’я та відсутність медичних протипоказань для занять спортом з медичного закладу. Мінімальний вік дитини, яка може бути зарахована до ДЮСШ, залежить від специфіки виду спорту та визначається нормативними документами Мінмолодьспорту за погодженням з Міністерством охорони здоров’я України (далі – МОЗ). Переведення вихованців ДЮСШ відповідно з групи початкової підготовки до груп базової підготовки та спеціалізованої підготовки здійснюється після виконання ними встановлених вимог, зазначених у навчальних програмах з видів спорту.
2.17. Вихованці ДЮСШ, які направлені для підвищення рівня спортивної майстерності до спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю, шкіл вищої спортивної майстерності, центрів олімпійської підготовки і команд вищих ліг, не включаються до кількісного складу груп ДЮСШ, але можуть брати участь у спортивних змаганнях у складі команд ДЮСШ протягом двох років з часу їх направлення. За тренером-викладачем ДЮСШ зберігається протягом двох років, з часу направлення зазначених вихованців, раніше встановлена надбавка (доплата) за їх підготовку.
2.18.    Для забезпечення безперервності навчально-тренувального процесу та активного відпочинку вихованців організовуються спортивно-оздоровчі табори на власній або орендованій базі у канікулярний період. Під керівництвом одного тренера-викладача може займатися 15-20 вихованців у денних спортивно-оздоровчих таборах та 10 вихованців – у цілодобових.
2.19.    ДЮСШ має право проводити навчально-тренувальні збори для підготовки команд, спортсменів до районних, обласних, всеукраїнських, міжнародних змагань та організовувати спортивно-оздоровчі табори із забезпеченням вихованців харчуванням, спортивною екіпіровкою та інвентарем відповідно до норм, затверджених Мінмолодьспортом та інших нормативних актів. Тривалість навчально-тренувальних зборів становить у групах базової підготовки не більше 100 днів, у групах спеціалізованої підготовки – не більше 150 днів на рік. Для вихованців, які входять до складу національних збірних команд України з видів спорту відповідних вікових груп, затвердженого наказом Мінмолодьспорту, та груп підготовки до вищої спортивної майстерності і спеціалізованої підготовки, можуть проводитися постійно діючі навчально- тренувальні збори строком до 24 днів на місяць, але не більше 250 днів на рік
2.20.    Навчально-виховний процес у ДЮСШ здійснюється диференційовано (відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров’я).
2.21.    Учні, які виконали спортивні нормативи, по закінченню ДЮСШ отримують свідоцтво про присвоєння кваліфікації, спортивного розряду та суддівської категорії.
2.22.    ДЮСШ організовує свою роботу на базах спортивних будівель, стадіонів, а також у приміщеннях та на спортивних майданчиках дошкільних закладів, загальноосвітніх шкіл та інших закладів району.
2.23.    ДЮСШ проводить інформаційно-методичну роботу, спрямовану на удосконалення програм, змісту, форм і методів діяльності груп.
2.24.    У ДЮСШ працює тренерська та педагогічна ради. Згідно з рішенням педагогічної ради та наказу директора ДЮСШ тренери-викладачі надають інформаційно-методичну допомогу загальноосвітнім школам та дошкільним закладам.
2.25.    ДЮСШ, з метою визначення рівня фізичної підготовки вихованців, 2 рази на рік проводить змагання загально-фізичної підготовки.
2.26. Організація медичного супроводження вихованців спортивної школи здійснюється відповідно до спільних нормативних документів Мінмолодьспорту і МОЗ України.
Лікар або середній медичний працівник спортивної школи забезпечує:
здійснення медичного контролю за проведенням навчально-тренувальної та спортивної роботи, а також у разі потреби надає першу медичну допомогу вихованцям;
контроль за проходженням вихованцями диспансерного обстеження (не менше двох разів на рік).
2.27.    У школі можуть функціонувати методичні об’єднання, відділи, відділення, що охоплюють учасників освітнього процесу та спеціалістів певного професійного спрямування.
 

3. УПРАВЛІННЯ ДЮСШ

 
Держава гарантує академічну, організаційну, фінансову і кадрову автономію закладів позашкільної освіти. Обсяг автономії школи визначається Законом України «Про освіту», спеціальними законами та цим Статутом.
Цей Статут передбачає розмежування компетенції засновника, інших органів управління школи відповідно до законодавства.
Управління школою в межах повноважень, визначених законами та Статутом школи здійснюють: засновник, директор школи, колегіальний орган управління школою, колегіальний орган громадського самоврядування, інші органи, передбачені спеціальними законами.
 
3.1.     Права і обов’язки засновника закладу освіти
 
3.1.1. Засновником школи є Монастирищенська міська рада Черкаської області.
3.1.2. Права і обов’язки засновника щодо управління закладом освіти визначаються Законом України «Про освіту»,  «Про позашкільну освіту», іншими законами України та цим Статутом.
3.1.3.Засновник:
затверджує Статут школи, зміни до нього, шляхом викладення в новій редакції;
укладає строковий трудовий договір (контракт) з директором школи, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та цим Статутом;
розриває строковий трудовий договір (контракт) з директором школи з підстав та у порядку, визначених законодавством та цим Статутом;
затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу освіти у випадках та порядку, визначених законодавством;
здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю школи;
здійснює контроль за дотриманням Статуту школи;
здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами закладу позашкільної освіти.
3.1.4. Засновник не має права втручатися в діяльність школи, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та цим Статутом.
3.1.5. Засновник закладу позашкільної освіти зобов’язаний:
забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;
у разі реорганізації чи ліквідації школи забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;
забезпечити відповідно до законодавства створення в школі безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.
 
 3.2. Керівник закладу освіти
 
3.2.1. Керівником закладу освіти є директор, який здійснює безпосереднє управління ДЮСШ і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність цього закладу.
Повноваження (права і обов’язки) та відповідальність керівника закладу освіти визначаються Законами України  «Про освіту», «Про позашкільну освіту» та цим Статутом.
Директор є представником ДЮСШ у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених чинним законодавством та Статутом школи.
3.2.2. Директор ДЮСШ призначається засновником у визначеному ним порядку, відповідно до вимог  законів  України та цього  Статуту, з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту.
Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються порядком, затвердженим засновником закладу, спеціальними законами та Статутом.
3.2.3. Директор ДЮСШ в межах наданих йому повноважень:
            здійснює загальне керівництво ДЮСШ, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює належні умови для підвищення фахового рівня працівників;
            забезпечує та контролює проведення навчально-тренувальної та спортивної роботи;
контролює додержання виконавської та фінансової дисципліни;
представляє ДЮСШ у територіальних органах міністерств і відомств України в районі, органах місцевого самоврядування району, на підприємствах, в установах, організаціях та органах влади;
 організовує навчально-виховний процес; забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм; створює належні умови для здобуття вихованцями позашкільної освіти;
забезпечує дотримання вимог щодо охорони здоров’я, санітарно- гігієнічних та протипожежних норм, норм техніки безпеки і несе за це відповідальність;
розпоряджається в установленому порядку майном і коштами ДЮСШ за погодженням із засновником;
подає засновнику на затвердження кошторис та фінансовий звіт закладу у випадках та порядку, визначених законодавством
організовує виконання кошторису доходів і видатків ДЮСШ;
укладає угоди з юридичними та фізичними особами;
в установленому порядку відкриває рахунки в установах банків або органах Державного казначейства;
приймає на роботу і звільняє з роботи тренерів-викладачів та інших працівників;
установлює надбавки, доплати, премії та надає матеріальну допомогу працівникам ДЮСШ відповідно до законодавства та у межах кошторисних призначень, застосовує інші заходи заохочення;
дає дозвіл тренерам-викладачам на участь у навчально-тренувальному процесі; забезпечує право на захист вихованців від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
видає у межах своїх повноважень накази та контролює їх виконання;
застосовує дисциплінарні стягнення до працівників ДЮСШ, передбачені діючим законодавством;
затверджує посадові інструкції працівників ДЮСШ;
несе відповідальність за виконання покладених на ДЮСШ завдань, за результати фінансово-господарської діяльності, стан і збереження будівель та іншого майна, переданого в користування і володіння ДЮСШ;
здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами закладу освіти.
            3.2.4. Посаду директора школи може обіймати особа, яка є громадянином України, має вищу освіту за спеціальністю фізична культура і спорт ступеня не нижче магістра та стаж педагогічної роботи (за фахом) не менше трьох років, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.
3.2.5. Директор школи призначається на посаду та звільняється з посади рішенням засновника за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки – для особи, яка призначається на посаду директора школи вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, до складу якої входять представники засновника, трудового колективу, громадського об’єднання батьків учнів закладу загальної середньої освіти та громадського об’єднання керівників закладів загальної середньої освіти відповідної адміністративно-територіальної одиниці. До участі у роботі комісії з правом дорадчого голосу можуть залучатися представники громадських об’єднань та експерти у сфері загальної середньої освіти.                 
Положення про конкурс на посаду директора освітнього закладу розробляє та затверджує засновник на підставі типового положення, затвердженого центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки. Одна і та сама особа не може бути директором школи більше, ніж два строки підряд (до першого строку включається дворічний строк перебування на посаді директора школи, призначеного вперше). Після закінчення другого строку перебування на посаді особа має право брати участь у конкурсі на заміщення вакансії директора в іншому закладі загальної середньої освіти або продовжити роботу в тому самому закладі на іншій посаді. Заступник директора, педагогічні та інші працівники школи призначаються на посади та звільняються з посад директором цього закладу. Директор школи має право оголосити конкурс на вакантну посаду.                                                                                                                  
У разі надходження до засновника закладу загальної середньої освіти обґрунтованого звернення піклувальної ради або органу самоврядування закладу загальної середньої освіти щодо звільнення директора цього закладу засновник зобов’язаний розглянути його і прийняти обґрунтоване рішення у найкоротший строк.
 
 
3.3. Колегіальний орган  управління закладу освіти
3.3.1. Основним колегіальним органом управління школи є педагогічна рада та тренерська рада, які створюються у випадках і порядку, передбачених спеціальними законами.
3.3.2. Основні повноваження, відповідальність, порядок формування і діяльності колегіальних органів управління закладу освіти визначаються законодавством та цим Статутом.
3.3.3.       Робота педагогічної ради планується на навчальний рік відповідно до потреб школи. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.
Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання освітнього процесу.
3.3.4.       Педагогічна рада школи:
планує роботу закладу;
схвалює освітню (освітні) програму (програми) закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;
формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
приймає рішення щодо видачі документів про освіту;
розглядає актуальні питання організації, забезпечення та розвитку освітнього процесу в закладі, його структурних підрозділах;
обговорює питання та визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації тренерів;
ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, вихованців, слухачів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;
розглядає питання щодо відповідальності учнів, вихованців, слухачів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;
розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом закладу освіти до її повноважень.
3.3.5.       Рішення педагогічної ради школи вводяться в дію рішеннями керівника закладу –  директора школи.
3.3.6.       Директор школи  є головою педагогічної ради  –  постійно діючого колегіального органу управління закладом.
Тренерська рада ДЮСШ:
вивчає плани, результати та актуальні питання навчально-тренувальної та спортивної роботи у школі, розглядає питання організації роботи відділень, комплектування груп, додержання санітарно-гігієнічних вимог, забезпечення техніки безпеки, охорони праці тощо;
розробляє рекомендації з питань удосконалення навчально-тренувальної та спортивної роботи.
 
3.4. Громадське самоврядування в закладі освіти
 
3.4.1. Громадське самоврядування в закладі освіти – це право учасників освітнього процесу як безпосередньо, так і через органи громадського самоврядування колективно вирішувати питання організації та забезпечення освітнього процесу в школі, захисту їхніх прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді (контролі) та в управлінні школою у межах повноважень, визначених законодавством та цим Статутом.
3.4.2.   Громадське самоврядування в школі здійснюється на таких принципах:
  • пріоритету прав і свобод людини і громадянина;
  • верховенства права;
  • взаємної поваги та партнерства;
  • репрезентативності органів громадського самоврядування, громадських об’єднань та інших інститутів громадянського суспільства і правоможності їх представників;
  • обов’язковості розгляду пропозицій сторін;
  • пріоритету узгоджувальних процедур;
  • прозорості, відкритості та гласності;
  • обов’язковості дотримання досягнутих домовленостей;
  • взаємної відповідальності сторін.
У закладі освіти можуть діяти:
органи самоврядування працівників закладу освіти;
органи батьківського самоврядування;
інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
3.4.3. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) його колективу що скликаються не менш як один раз на рік.
3.4.4. Повноваження, відповідальність, засади формування та діяльності органів громадського самоврядування визначаються спеціальними законами та цим Статутом.
            Загальні збори (конференція) заслуховують звіт директора про здійснення  керівництва закладом, розглядають питання навчально-виховної, методичної, економічної і фінансово – господарської діяльності закладу.
            Право скликати збори (конференцію) мають голова ради навчального закладу, учасники зборів (делегати конференції), якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор школи, засновник.
 
3.5. Прозорість та інформаційна відкритість школи:
 
Школа формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію.
    3.5.1. Школа зобов’язана забезпечувати на своєму веб-сайті (або на веб-сайті засновника) відкритий доступ до такої інформації та документів:
Статут школи;
ліцензії на провадження освітньої діяльності;
структура та органи управління закладу освіти;
кадровий склад школи згідно з ліцензійними умовами;
освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;
територія обслуговування, закріплена за закладом освіти його засновником;
ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, які навчаються в школі;
мова освітнього процесу;
наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);
матеріально-технічне забезпечення;
результати моніторингу якості освіти;
річний звіт про діяльність школи;
правила прийому до закладу освіти;
умови доступності для навчання осіб з особливими освітніми потребами;
перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;
інша інформація, що оприлюднюється за рішенням школи або на вимогу законодавства.
3.5.2. При отриманні публічних коштів школа зобов’язана оприлюднювати на своєму веб-сайті (у разі відсутності – на веб-сайті засновника) кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.
3.5.3. Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено законом.
Перелік додаткової інформації, обов’язкової для оприлюднення закладами освіти, може визначатися спеціальними законами.

4.УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 
4.1. Учасниками освітнього процесу в ДЮСШ є:
вихованці;
директор та його заступники;
тренери-викладачі та інші фахівці;
батьки або особи, які їх замінюють (батьківська рада);
спонсори.
4.2. Вихованці ДЮСШ мають гарантоване право на:
здобуття позашкільної освіти спортивного профілю відповідно до їх здібностей; одержання свідоцтва про закінчення ДЮСШ та оригіналу особистої картки спортсмена; добровільний вибір виду спорту;
безпечні та нешкідливі умови навчання;
користування матеріально-технічною, культурно-спортивною та, за наявності, оздоровчою базою ДЮСШ;
прийняття участі в спортивних змаганнях міжнародного, державного, обласного та районного рівней;
медичне обслуговування; одержання нагород, цінних подарунків, призів, грамот та дипломів;
вираження поглядів, переконань;
захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій працівників ДЮСШ, які порушують їх права, принижують честь і гідність.
4.3. Вихованці ДЮСШ зобов’язані:
поєднувати заняття в спортивній школі з навчанням у загальноосвітньому закладі та інших навчальних закладах;
оволодіти знаннями, вміннями, практичними навичками;
виконувати навчальні програми з метою досягнення запланованих спортивних результатів;
підвищувати свою спортивну майстерність та загальний культурний рівень; додержуватися здорового способу життя, норм морально-етичної поведінки, установленого спортивного режиму та правил особистої гігієни;
брати посильну участь у різних видах трудової діяльності;
бережливо ставитися до державного, громадського і особистого майна;
брати участь у змаганнях та навчально-тренувальних зборах;
додержуватись вимог медичного контролю та проходити двічі на рік диспансерне обстеження починаючи з навчання у групах базової підготовки; виконувати положення антидопінгового законодавства;
один раз на рік страхувати своє життя та здоров’я;
дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку та правил поведінки вихованця ДЮСШ.
4.4.      Тренером-викладачем ДЮСШ може бути особа, що має вищу освіту за спеціальністю фізична культура і спорт та освітньо-кваліфікаційного рівня “спеціаліст” чи “магістр” та високі моральні якості.
4.5.      Тренери – викладачі та інші фахівці ДЮСШ мають право на:
внесення керівництву спортивної школи та органам виконавчої влади у сфері фізичної культури і спорту пропозицій щодо поліпшення навчально-тренувального та виховного процесу, подання на розгляд керівництву спортивної школи і тренерської ради пропозицій щодо заохочення вихованців, застосування стягнень до осіб, які порушують правила (інструкції) внутрішнього трудового розпорядку спортивної школи та посадові інструкції; вибір форм підвищення педагогічної кваліфікації;
участь у роботі методичних об’єднань, нарад, зборів, інших органів самоврядування ДЮСШ та в заходах, пов’язаних з організацією навчально- виховної роботи;
вибір педагогічно обґрунтованих форм, методів, засобів роботи з вихованцями ДЮСШ;
захист професійної честі, гідності відповідно до законодавства;
соціальне та матеріальне заохочення за досягнення вагомих результатів у виконанні покладених на них завдань; забезпечення в установленому порядку спортивною формою, спортивним взуттям, індивідуальним інвентарем для проведення навчально-тренувальної та спортивної роботи; об’єднання у професійні спілки, участь в інших об’єднаннях громадян, діяльність яких не заборонена законодавством; безпечні та нешкідливі умови праці.
Тренери-викладачі та інші фахівці, які залучені до навчально-тренувальної та спортивної роботи у спортивній школі, зобов’язані:
користуватися в роботі навчальними програмами з видів спорту;
навчати вихованців формувати у них вміння і навички з різних напрямів навчально-тренувальної та спортивної роботи диференційовано до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців; сприяти розвиткові інтелектуальних і творчих здібностей, фізичних якостей вихованців відповідно до їх задатків та запитів, а також збереженню здоров’я;
здійснювати контроль за додержанням вихованцями морально-етичних норм поведінки, дотримуватися правил внутрішнього трудового розпорядку ДЮСШ, вимог навчально-тренувальної роботи;
дотримуватися педагогічної етики, поважати гідність вихованця, захищати його від будь-яких форм фізичного, психічного насильства, виховувати своєю діяльністю повагу до принципів загальнолюдської моралі; берегти здоров’я вихованців, захищати їх інтереси, пропагувати здоровий спосіб життя, не допускати до навчально-тренувальної та спортивної роботи вихованців, які не пройшли медичне обстеження в установленому порядку;
виховувати повагу до батьків, жінки, старших за віком, до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу України;
постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру;
вести документацію, пов’язану з виконанням посадових обов’язків; сприяти особистим прикладом і настановами вихованню поваги до державної символіки;
проходити щороку в установленому порядку медичне обстеження;
дотримуватися вимог Статуту ДЮСШ, виконувати правила внутрішнього розпорядку та посадові обов’язки;
брати участь у роботі педагогічної ради ДЮСШ; виконувати накази керівника ДЮСШ.
4.6.      Тренери-викладачі ДЮСШ працюють відповідно до розкладу занять, який затверджує директор ДЮСШ.
4.7.      Недільне навантаження 24 години (ставка). Перерозподіл або зміна педагогічного навантаження протягом навчального року здійснюється директором ДЮСШ. У разі зміни кількості годин за окремими навчальними програмами, що передбачаються робочим навчальним планом, а також, за письмовою згодою педагогічного працівника, тренера-викладача з дотриманням законодавства про працю.
4.8.      Не допускаються відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків, крім випадків, передбачених законодавством.
4.9.      Педагогічні працівники ДЮСШ підлягають атестації, як правило, один раз на чотири роки в порядку, визначеному Мінмолодьспортом.
4.10.    Батьки вихованців або особи, які їх замінюють, мають право:
обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування ДЮСШ;
звертатися до органів управління фізичною культурою і спортом, директора і органів самоврядування ДЮСШ з питань її роботи та навчання і виховання дітей;
брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази ДЮСШ;
захищати законні інтереси та права дітей в органах місцевого самоврядування та у відповідних державних, судових органах.

5. МАТЕРІАЛЬНО – ТЕХНІЧНА БАЗА ТА ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

 
5.1.      Матеріально – технічна база школи включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі.
5.2.      Майно, закріплене за школою, належить закладу на правах оперативного управління та не може бути вилученим у нього, якщо інше не передбачено законодавством.
ДЮСШ відповідно до чинного законодавства користується земельними ділянками, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
5.3.      Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна школи проводиться у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані школі внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
5.4.      Вимоги до матеріально-технічної бази школи визначаються відповідними будівельними і санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також переліками обов’язкового навчального та іншого обладнання, навчально-методичних та навчально-наочних посібників, підручників, художньої та іншої літератури.
5.6.      Фінансування школи здійснюється її засновником або   уповноваженим   ним   органом   відповідно   до законодавства.
            5.7.      Фінансово-господарська  діяльність школи проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, законів України  “Про  освіту”, “Про позашкільну освіту”, “Про місцеве самоврядування в Україні” та інших нормативно-правових актів.
            5.8.      Джерелами фінансування школи є:
кошти державного та місцевого бюджету у розмірі, передбаченому  нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення навчального процесу  в обсязі,  визначеному  Державним  стандартом  загальної  середньої освіти;
кошти, отримані за надання платних послуг згідно з чинним законодавством;
доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок, підсобних господарств, від передачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;
благодійні внески юридичних та фізичних осіб;
гранти вітчизняних та міжнародних організацій;
інші джерела, не заборонені законодавством.
5.9.      У  школі може створюватися фонд загального обов’язкового навчання, який формується  з  урахуванням  матеріально-побутових  потреб учнів за рахунок коштів засновника та бюджету в  розмірі  не  менше  трьох відсотків  витрат  на  його поточне утримання,  а також за рахунок коштів, залучених з інших джерел.
            Кошти фонду загального обов’язкового навчання зберігаються на рахунку даного навчального закладу в установі банку і витрачаються відповідно до кошторису, що затверджується директором школи.
            Облік і  використання  коштів  фонду загального обов’язкового навчання здійснюються цим навчальним закладом  згідно  з  наказом директора,  що  видається  на  підставі  рішення  ради навчального закладу,  відповідно  до    порядку,  передбаченого чинним законодавством.
            Контроль за правильним використанням коштів фонду загального обов’язкового навчання здійснює Засновником та радою навчального закладу.
5.10.    Школа має право згідно із законодавством придбавати та орендувати необхідне обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь – якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально – побутових умов колективу.
5.11.    Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в школі визначається директором відповідно до законодавства. За рішенням директора школи бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно або через централізовану бухгалтерію.
5.12.    Школа має штатний розпис, що затверджується її директором школи на підставі Типових штатних нормативів загальноосвітньої середньої освіти, затверджених центральними органами виконавчої влади.
5.13.    Звітність про діяльність школи ведеться відповідно до законодавства.

6. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

 
6.1.      Школа за наявності належної матеріально – технічної та соціально – культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
6.2.      Школа має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.
6.3.      Участь школи у міжнародних програмах, проектах, учнівському та педагогічному обміні здійснюється відповідно до законодавства.

7. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ШКОЛИ

 
7.1.      Державний нагляд (контроль) за діяльністю школи у сфері освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальними органами з метою реалізації єдиної державної політики в цій сфері та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.                                                                               
7.2.      Засновник здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю школи, дотриманням установчих документів закладу освіти та забезпечує створення інклюзивного освітнього середовища. Веде контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.

8.РЕОРГАНІЗАЦІЯ ТА ЛІКВІДАЦІЯ ШКОЛИ

 
8.1.      Реорганізація та ліквідація школи здійснюється відповідно до Закону України «Про позашкільну освіту» у порядку, визначеному чинним законодавством України.
            8.2.      Рішення  про  реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) школи приймає засновник. Реорганізація школи відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення. Ліквідація проводиться  ліквідаційною  комісією,  призначеною засновником, а у випадках ліквідації за  рішенням  господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом. З часу призначення ліквідаційної комісії  до  неї  переходять повноваження щодо управління школою.
          10.3.      Ліквідаційна комісія  оцінює  наявне  майно  школи,  виявляє  її  дебіторів і кредиторів і розраховується з ними,   складає   ліквідаційний   баланс   і   представляє    його засновнику.
 У разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти.
10.4.    У    випадку   реорганізації   права   та   зобов’язання школи переходять до правонаступників  відповідно  до чинного законодавства або визначених засновником навчальних закладів.
 
 
Голова Монастирищенської міської ради